De groei van influencers in Nederland

Er zijn tegenwoordig steeds meer influencer aan het opkomen. Dit komt doordat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van Social Media. Deze influencers bouwen zelf hun eigen community op door middel van hun Instagram, Facebook of YouTube kanaal. Vervolgens gebruiken ze deze bekendheid om producten te promoten van hunzelf of in samenwerking met andere bedrijven. Een bekende lifestyle blogger in Nederland is Tamara Kops. Zij is in 2014 begonnen met bloggen en heeft sinds 2017 ook het vloggen opgepakt. In haar verhaal is duidelijk hoe deze influencer markt constant veranderd.


Zij begon in 2014 namelijk met hardloopblogs onder de naam “Healthy Running”. In 2016 kwamen er steeds meer vlogs opduiken van mensen die zichzelf filmden en plaatsen op Youtube. Er was sindsdien blijkbaar veel animo voor deze vlogs. Vandaar dat Tamara ook het vloggen is gaan oppakken. Daarnaast merkte ze dat het niet meer interessant is om alleen een hardloopblog te hebben onder de naam Healthy Running. Vandaar dat ze ook meer is gaan bloggen over haar lifestyle. Namelijk de vakanties die ze heeft, de gerechten die ze eet en nog veel meer. Om deze reden is ze eind 2017 een nieuwe blog gestart onder haar eigen naam. Ze heeft hier ook alsnog haar hardloopblog in geïntegreerd. Zo kan haar community van ruim 10.000 mensen ook blijven genieten van haar hardloopverhalen. In 2018 heeft ze nog veel meer in petto.

 

Dit is slechts een voorbeeld van hoe de influencer markt steeds aan het veranderen is. Dit is zeker interessant voor bedrijven omdat zij met behulp van influencers beter hun doelgroep kunnen bereiken. Dit komt doordat influencers de advertentiemogelijkheden veel persoonlijker maken. Bovendien wordt er ook steeds meer naar social media kanalen gekeken dan naar de tv. Hoe denk jij dat de influencer markt er over 5 jaar uitziet? 

 

Your email address will not be published. Required fields are marked *